sobota 28. mája 2011

Úryvok zo štvrtej časti Dračích jazdcov!

Christopher Paolini zverejnil na prebiehajúcom Book Expo America - obrovskom knižnom veľtrhu - úryvok z  poslednej knihy zo série Dračích jazdcov Inheritance, ktorá vyjde 8. novembra. Moje skromné prekladateľské ja si ho dovolilo pre vás preložiť - takže ako vždy, toto je môj preklad, ktorý sa určite neobjaví v slovenskej verzii knihy (a verte mi, že ani v tej českej :D).

ZLOM
Ten zvuk bol bodajúci, pichavý, chvejúci sa ako kov narážajúci o kameň. Eragona z toho zvuku boleli zuby a uši si zakryl rukami, zmraštiac tvár do grimasy, keď sa otáčal naokolo, hľadajúc pôvod toho hluku. Saphira pohodila hlavou a napriek rachotu počul Eragon jej nespokojný nárek.
Eragon dvakrát prešiel pohľadom celé nádvorie, kým si všimol jemný oblak prachu zdvíhajúci sa z praskliny na stene, ktorá sa zväčšovala pod čiernym, čiastočne zničeným oknom, kde Blödhgarm zabil čarodejníka. Napriek zväčšujúcemu sa vreskotu, zariskoval a zložil si jednu ruku z ucha a ukázal na prasklinu.
„Pozri!“ zakričal na Aryu, ktorá súhlasne prikyvovala a rýchlo vrátil ruku na ucho.
Zvuk bez varovania ustal.
Erganon chvíľku čakal, kým si zložil ruky z uší, želajúc si, aby niekedy jeho sluch nebol taký citlivý.
Prasklina sa roztvárala, kým nebola niekoľko metrov široká a potom zbehla po stene až k zemi. Škára praskla ako blesk a roztrieštila skalu nad dverami budovy, pokropiac zem drobnými kameňmi. Celý hrad zastenal a od zničeného okna smerom k priečeliu sa začala predná stena nakláňať dopredu.
„Bežte!“ kričal Eragon na Vardenov, hoci muži sa už tlačili ku krajom nádvoria, zúfalo sa snažiac uniknúť nebezpečnej stene. Eragon spravil krok vpred, každý sval v tele napätý ako prehľadával dav bojovníkov, hľadajúc Rorana.
Nakoniec ho Eragon spozoroval zachyteného medzi poslednou skupinou pri vchode. Roran niečo kričal no jeho slová zanikli v okolitom hurhaji. Potom sa stena posunula a odklonila sa ešte o niekoľko centimetrov od zvyšku budovy zasypávajúc Rorana skalami. Vyhodila ho z rovnováhy a donútila ho ustúpiť dozadu pod previs vstupných dverí.
Ako sa Roran vystrel, jeho oči sa stretli s Eragonovými a Eragon v jeho pohľade uvidel záblesk strachu a bezmocnosti, v zápätí nasledovaný rezignáciou, akoby Roran vedel, že nezáleží na tom ako rýchlo bude utekať, aj tak nie je možné, aby sa zachránil.
Roranovi sa zjavil na perách suchý úsmev.
A stena spadla.

Tak ako? Páčilo sa vám zatiaľ? Ja sa na štvrtú časť teším už odkedy som prečítala prvú :) Na slovenský preklad si však ešte chvíľku počkáme...

3 komentáre:

  1. No moment, snáď to neznamená, že Roran umrie!!!! Bože, ja tú knihu TAK VEĽMI CHCEM až mi to spôsobuje fyzickú bolesť. xD

    OdpovedaťOdstrániť
  2. OMG! Ronan? Mŕtvy? Fúúha...
    Ďakujem za preklad.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Niet za čo :) A podľa mňa nebude Ronan mŕtvy, to už čo by bolo?! :D Och, aj ja sa na Inheritance STRAŠNE teším!

    OdpovedaťOdstrániť