streda 23. marca 2011

Anotácia na stredu - Wither od Lauren DeStefano

Po dlhom uvažovaní, čo zaujímavé by som vám priniesla, mi skrsla v hlave myšlienka na pravidelnú rubriku Anotácia na stredu. Každý týždeň vám v nej odhalím jednu (niekedy možno viac :) anotáciu anglickej knihy, ktorá nedávno vyšla alebo sa chystá onedlho vyjsť. Chcela by som vám ukázať, aké úžasné skvosty ešte čakajú na preloženie a trošku vás zoznámiť s najväčšími hitmi v medzinárodnom knižnom svete. Podotýkam, že preklady sú moja "tvorba".

Na dnešnú stredu som vybrala knihu Wither od Lauren DeStefano, ktorú som spomínala v mojom článku Poďme čítať po anglicky. Wither je opäť kniha z dystopickej poličky, no sľubujem vám, že nabudúce sa budem venovať celkom inému žánru.

Tu je sľúbená anotácia:
Čo ak by ste presne vedeli kedy zomriete?
Moderná veda urobila z každej ľudskej bytosti tikajúcu genetickú bombu – muži sa dožívajú veku 25 rokov, ženy len 22. Aby sa zabránilo vyhynutiu populácie, stávajú sa mladé dievčatá predmetom únosov a následných nútených polygamných manželstiev.
Keď je 16-ročná Rhine Ellery unesené, aby sa stala nevestou, otvára sa pred ňou brána do sveta bohatstva a privilégií. Napriek nežnej láske jej manžela Lindena a pevnej dôvere medzi jej sestrami manželkami, má Rhine pred sebou len jeden cieľ: utiecť a nájsť svojho brata - dvojča.
No Rhine sa musí vyrovnať aj s niečím iným než je len strata slobody. Lindenov excentrický otec urobí všetko preto, aby našiel protilátku na genetický vírus, ktorý si onedlho vezme jeho syna, aj keby to znamenalo zbierať mŕtve telá a robiť na nich experimenty.
S pomocou sluhu Gabriela, ktorý Rhine nebezpečne priťahuje, sa Rhine pokúsi utiecť, kým nevyprší aj ten krátky čas, ktorý jej zostáva.

Wither vyšlo 21.3. a môžem vás ubezpečiť, že určite stojí za váš čas aj peniaze! :)

Na záver mám pre vás úžasné správy. Včera som sa dozvedela, že sa budú v slovenskom knižnom svete pripravovať skvelé novinky a máte sa rozhodne na čo tešiť! Hneď ako budem môcť (a sama budem vedieť viacej), poviem vám o tom na týchto stránkach.

P.S.: Z akého žánru mám vybrať nasledujúcu anotáciu? Čo by vás najviac zaujímalo a potešilo? Vaše názory, podnety a priania môžete písať do komentárov.

2 komentáre:

  1. poprosim si nejaku historicku faktografiu alebo politicke komentare :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Drahá Wicked, ja za teba rešerš na seminárky robiť nebudem!

    OdpovedaťOdstrániť