sobota 15. októbra 2011

Quote of The Week (2)

Keby ste sa chceli pridať, toto meme usporadúva Judit. Dnešné quotes mám pre vás pripravené najmä z knihy Kým dopadnem od Lauren Oliver. Najväčší problém bol nájsť vtipnú časť, pretože kým dopadnem rozhodne nie je kniha, ktorá by stavala na vtipných scénach. Takže som si pomohla Annou and the French Kiss, kde každá druhá scéna vyvoláva záchvaty smiechu.

VTIPNÝ VÝROK
Anna and the French Kiss od Stephanie Perkins

Anna a Étienne sa v tejto scéne nachádzajú na cintoríne, kde sa prišli pozrieť na sochu francúzskeho žurnalistu Victora Niora. Hovorí sa, že keď pohladkáte túto sochu po rozkroku, prinesie vám plodnosť. Étienne sa odmieta sochy dotknúť, ale Anna už takýto problém nemá...

"Well. If you won’t touch him, I will. I’m not in any danger of that.” I lower my voice to a mock whisper. “You know, I’ve heard you actually have to have sex to get pregnant.

I blush and pet Victor. "I have a rule."
“Elaborate.” 
The statue is still warm from the previous visitors. “I ask myself, if the worst happened—if I did get knocked up—would I be embarrassed to tell my child who his father was? If the answer is anywhere even remotely close to yes, then there’s no way.”
He nods slowly. "That's a good rule."
I realize I'm resting my hand on Victor's victor and yank it away.

"Nuž, keď sa ho nechceš dotknúť, ja to skúsim. Žiadne nebezpečenstvo mi nehrozí." Stíšim hlas do posmešného šepotu. "Vieš, počula som, že musíš mať najprv sex, aby si mohol otehotnieť."

Začervenám sa a pohladkám Victora. "Mám také pravidlo."
"Vysvetli mi ho."
Socha je ešte stále teplá od predchádzajúcich návštevníkov. "Spýtam sa sama seba, keď sa stane to najhoršie - a ja otehotniem - budem sa hanbiť povedať môjmu dieťaťu, kto je jeho otec? Ak sa odpoveď aspoň vzdialene približuje k áno, tak potom nie je šanca."
Pomaly prikývne. "To je dobré pravidlo."
Zisťujem, že mám ruku stále položenú na Victorovom victorovi a odtiahnem ju preč.

ROMANTICKÝ VÝROK
Ak dopadnem od Lauren Oliver

"Kent, sľúb mi, že tu zostaneš so mnou." poviem.
"Sľubujem." zašepká.
A vtedy, práve v tom momente, keď už si nie som istá, či snívam alebo bdiem, alebo či kráčam údolím, kde sa všetko, po čom túžite, stane skutočnosťou. Cítim dotyk jeho pier na mojich, ale už je neskoro, unikám, som preč, on je preč a táto chvíľa sa stáča do seba ako kvet, ktorý skladá svoje lupene na noc.

SILNÝ MOMENT

Čo chcem povedať je, že si možno môžete dovoliť čakať. Možno vás čaká zajtrajšok. Možno váš čaká tisíc zajtrajškov alebo tritisíc, alebo desaťtisíc, toľko času, že sa v ňom môžete kúpať, váľať sa v ňom, nechať ho prepadať pomedzi vaše prsty ako mince. Toľko času, že ho môžete premrhať.
No pre niektorých z nás je tu len dnešok. A pravdou je, že si nikdy nemôžete byť istí.

1 komentár:

  1. Kým dopadnem má obrovské množstvo silných momentov.... a na Anna and the French Kiss sa chystám ako moju druhú anglickú knihu a dúfam, že nebudem sklamaná

    OdpovedaťOdstrániť