pondelok 4. apríla 2011

Zopár slov o Goodreads

Vždy som bola knižný fanatik. Ale až Goodreads zo mňa spravil knihofilné monštrum.
Varovanie na začiatok: 
VYSOKO NÁVYKOVÉ!

Goodreads je všetkým, čím ste kedy snívali že Facebook bude. Facebook však nemôže byť nikdy taký úžasný ako Goodreads z jednoduchého dôvodu, pretože NEMÁ KNIHY!

Ako sa sa už mohli dovtípiť - Goodreads je internetový portál, ktorý združuje knižných nadšencov.

„Sú dva dôvody prečo čítať knihu – preto, že sa vám naozaj páči, alebo preto, aby ste sa tým mohli chvastať. (na Goodreads)“

Ako na to? Stačí sa zaregistrovať pomocou mailu, vymyslieť si vhodný nick (napríklad Shakespeare827) a potom celkom zanevrieť na sociálny život. Spánok. Jedlo. Školu. Prácu. Pretože, keď sa pred vami raz otvoria zázračné dvere do sveta Goodreads, už niet cesty späť (viď varovanie hore veľkým tlačeným). 

Goodreads je najväčšia knižnica sveta – nájdete na ňom všetko, čo kedy bolo vydané (decká, aj Dom v stráni, skutočne!) spolu s hodnoteniami a recenziami ostatných čitateľov. Už sa vám nikdy nestane, že si kúpite knihu a po prvých dvoch kapitolách si budete trieskať hlavu o stenu.
Knihy si môžete pridávať do vlastných poličiek, zoraďovať podľa žánrov, stavu rozčítania,  obrázkov na obálke, skrátka podľa hocičoho.
Najlepšie je, že môžete označiť knihu za „práve čítanú“ a updatovať statusy a váš progres pri čítaní knihy a nakoniec sa o svoj názor podeliť s ostatnými a napísať recenziu.
A to zďaleka nie je všetko – zapojte sa do diskusie, vyplňte kvíz, zúčastnite sa ankety, založte si skupinu...

POZVITE SI PRIATEĽOV!


Pretože, rovnako ako v ozajstnom živote, aj na Goodreads platí – čím viacej priateľov, tým väčšia zábava!
Dozviete sa, čo čítajú vaši priatelia, akú knihu by vám odporučili, na ktorej sú práve strane, čo si myslia o knihe ktorú čítate vy, akí sú ich obľúbení autori...atakďalej a ešte ďalej, ale veď napokon, posúďte sami:


A ak by ste hľadali prvého priateľa: http://www.goodreads.com/profile/triss_r

Stretneme sa na GR!

5 komentárov:

  1. Dobrý článok, uvažujem, že sa pripojím.:D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hm, znie to dobre...ked hovoris vsetko, myslis tym aj odbornu literaturu?

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Brutálne si ma navnadila. Budem si musieť založiť účet. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nellie: Pridaj sa k nám, pridaj sa k nám! (neviem, či to poznáš, ale toto sa spievalo v hlavnej znelke rozprávky Bol raz jeden život :)

    Chantal: Popravde, skutočne neviem, či je tam aj odborná literatúra, pretože som nikdy nebola natoľko zvrhlá, aby som ju hľadala aj na GR.

    Judit: Účet si rozhodne založ, teba by som na GR fakt chcela mať :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja som si účet zriadila len nedávno (a vôbec toho neľutujem :D). Rovnako ako o BookDepository (veľmi praktická vecička) a o giveaways, som sa aj o Goodreads dozvedela z vašich blogov, takže thanks, hneď je ten život krajší :D :D
    Dayen Leah

    OdpovedaťOdstrániť